#13 — Kovács Gábor / Producer – Filmpartners

Drops: Podcast #13 — Kovács Gábor / Producer – Filmpartners

A 13. Drops:Podcast vendége Kovács Gábor, a Filmpartners Balázs Béla-díjas producere volt, akinek itt is köszönjük a közvetlen és őszinte beszélgetést!

Gazdag szakmai útjának fontosabb állomásait érintve sokat sztorizott, amiért pedig különösen hálásak vagyunk.

Gábor 1955-ben született Budapesten, majd szülei Indiában kaptak állást, ezért gyermekkora egy részét ott töltötte: Új-Delhiben járt helyi, és amerikai iskolákba.

Hazaköltözése után, 1980-ban kíváló angol tudása révén a Mafilmben kapott munkát, így került és szeretett bele a filmezésbe.

1981-ben először tolmácsként, később ötöd asszisztensként, majd Sylvester Stallone mellett dolgozott a Menekülés a győzelembe c. Budapesten forgatott amerikai produkcióban.

1990-ben a Sándor Pál által igazgatott magyar–német filmprodukciós Novofilmhez igazolt, majd 1991-ben önállósodott és létrehozta a Rotoscope Grafikai Stúdiót, ami az első 3D komputer-animációs stúdió volt Magyarországon.

1992-ben Kozma Péter áthívta Kozmo Stúdióba, ami akkoriban egyedüli cégként reklámokkal foglalkozott. Itt készültek többek között a Postabank és a Kontrax reklámjai, de ebből az egykori stúdióból indult többek között Geszti Péter, Herendi Gábor, Schiffer Miklós, Márk Iván, Kapitány Iván és még sokan mások is.

Egy évvel később ebből a vállalkozásból nőtt ki a Filmpartners.

Alapítótársaival, Kapitány Ivánnal és Gulyás Budával éveken át reklámfilm-stúdióként működtek, míg a 90-es évek végén Kapitány és Rudolf Péter előállt az Üvegtigris forgatókönyvével.

Végül 2001-ben készült el a legendás Üvegtigris első része.

2005-ben a Fekete Kefe c. filmért legjobb produceri díjat kaptak, de a produkció a Szemle fődíját is elhozta.

2006-ban ismét produceri díjat kaptak a Fehér Tenyér c. Hajdú Szabolcs filmért, ami még számos külföldi elismerést is megkapott.

2008-ban részt vett a Delta című (R: Mundruczó Kornél) nagyjátékfilm készítésében, ami Cannes-ban elnyerte a filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének díját,

2010-ben a Hajdu Szabolcs Bibliotheque Pascal-jával Oscarra jelölték, 2011-ben pedig a Fehér Isten-ért Cannes-i különdíjat kapott koproducerként.

Az ő nevéhez is fűződik a Balaton Method c. produkció, mely az első egész estés magyar film, mely közösségi finanszírozás bevonásával készült.

2011-ben feleségével, Pataki Ágnessel közösen Balázs Béla-díjat kapott.

Beszélgettünk a szélsebesen változó szakmai körülményekről, független filmekről, női rendezőkről, a fiáról, aki folytatta a családi hagyományt és akire szerfelett büszke, a cipőkészítésről a nyolcvanas években, vidéki piacokról és telepakolt kombi Zsigulikról, arról, hogy óriási mozirajongó, és miért szokott három ülőhelyet vásárolni magának a magyar filmekre, Stalloneról, Max von Sydow-ról, Peléről, a Kassowitz-családról és arról, hogy miért nem ismerték fel a meztelen Robin Williams-t a Rudas gőzfürdőben.

Az általuk készített VICO-animációról (igen, arról), ami sosem lett kifizetve, a Postabank-maciról, és a reklámfilmgyártás korai éveiről, az Üvegtigris kultfilmmé-válásáról, hogy eredetileg színdarabnak szánták, a politikáról a független filmiparban, a művészfilmekről és arról a pontról amikor a legjobb, amit tehet az ember, hogy inkább elmegy hajózni………..

Házigazda:

Szabó Simon – színész, rendező

Beszélgetőtársai: 

Kozma Liza – producer

Juhász Péter – producer

Dreissiger Laci – producer